Страницы

6 КЛАС


(ПОСИЛАННЯ)
ДОРОГІ ДІТИ, 
 Підсумкова робота  13.05   о  11.00 за  матеріалом, вивченим
протягом семестру   .
Тест  складається 
 з   11  запитань : 
  10  запитань –  по  1  балу      1  запитання –  по  2  бали
     ЧАС  ВИКОНАННЯ  :             30  ХВИЛИН
Щоб  не  було  прикростей:

  • пишіть справжнє  прізвище (не зрозумілі  буду  відключати)
  • не  виходьте  з повноекранного режиму -  тест  вимикається автоматично. ( другий  раз  не  під'єднає) 
ПІСЛЯ  ЗАКІНЧЕННЯ  РОБОТИ  ВИ  ОТРИМАЄТЕ  ВАШ  РЕЗУЛЬТАТ.  АЛЕ  ПРАВИЛЬНІ  ВІДПОВІДІ  ЗМОЖЕТЕ  ПЕРЕГЛЯНУТИ  КОЛИ  ЗАКІНЧИТЬСЯ  ЧАС  ТЕСТУВАННЯ  ДЛЯ  ВСІХ.
Бажаю успіхів! 
 ВСЕ  БУДЕ  ДОБРЕ!


ЗВЕРНІТЬ,  БУДЬ ЛАСКА, УВАГУ, ЩО ЗА ДВА ТИЖНІ ВИ НАПИШЕТЕ ПІДСУМКОВІ РОБОТИ З МУЗИЧНОГО  МИСТЕЦТВА (13.05). Є ЧАС, ЩОБ ПІДГОТУВАТИСЯ ТА ГАРНО ЗАВЕРШИТИ ЦЕЙ НЕЗВИЧАЙНИЙ ТА НЕПРОСТИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК. БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ  ТА БУДЬТЕ ЗДОРОВІ:)
 05.04 - 06.04    ТЕМА :
"СИМФОНІЧНА  СЮЇТА "

Д/З 
 ПІДРУЧНИК  стор. 198-205  опрацювати.


ВІДСИЛАЄМО  РОБОТИ  В 
 Google Classroom. 

 28.04 - 29.04    ТЕМА №5:

  "ШЛЯХАМИ  СИМФОНІЇ "


 - ПІДРУЧНИК  стор. 188-189  опрацювати.
Д/З  
 ВИКОНАТИ  НОВЕ ЗАВДАННЯ  В  Google Classroom.   
(НАГАДУЮ  КОД  -  5ikbve7)

  14.04 - 15.04    ТЕМА №4:
  "СИМФОНІЧНІ  ВАРІАЦІЇ "
  •    - ПІДРУЧНИК  стор. 184 - 187  опрацювати. 
 Д/З          

ТВОРЧЕ  ЗАВДАННЯ:
  " MY HOME KARAOKE"   +   " ПРИГАДАЙ КОМПОЗИТОРІВ"

ІНСТРУКЦІЮ  ВИКОНАННЯ      ОТРИМАЄТЕ,  ЯКЩО  ЗАЙДЕТЕ  В СЕРВІС   Google Classroom. 

 ВІДСИЛАЄМО  РОБОТИ  В 

 Google Classroom. 
    

07.04 - 08.04    ТЕМА №3:
  •   "ЗУСТРІЧ  З  УВЕРТЮРОЮ"  -    ПЕРЕГЛЯД  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  - ПІДРУЧНИК  стор.172 - 177 опрацювати. 
Д/З : Прослухайте музичні твори, які є у вас вдома, особливо саундтреки до фільмів. Чи були серед них твори, подібні до тих, що звучали в  презентації?
Заспівайте вивчену пісню з друзями.
ПІСНЯ  ДЛЯ  РОЗУЧУВАННЯ
 "МАКИ  ЧЕРВОНІ" 

 30.03-03.04
ВИКОНАТИ  ТЕСТ ОБОВ'ЯЗКОВО 
ДО  03.04   
ТЕСТ  ЗА  ПОСИЛАННЯМ-
https://forms.gle/Pq6A6mLcgWZ9yB6m9

 " ПРИГАДАЙ КОМПОЗИТОРІВ"
Перевірити свої знання Ви зможете за допомогою наступних вправ: 

  • ТЕМА №1: "СОНАТА. КВАРТЕТ"  - ПЕРЕГЛЯД  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  - ПІДРУЧНИК  стор. 154-165 опрацювати
ТЕМА №2 :"ЖАНРОВА ПАЛІТРА СИМФОНІЧНОЇ МУЗИКИ"   - ПЕРЕГЛЯД  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  - ПІДРУЧНИК  стор. 166-171  опрацювати

ПІДГОТУВАТИСЯ  ДО  ПІДСУМКОВОЇ  РОБОТИ

 learningАpps 
 ОБЕРИ  ТЕМУ  І  ПРОЙДИ  ТЕСТ  ЗА  ПОСИЛАННЯМ
https://learningapps.org/index.php?category=13&s=


1 .   ПІДРУЧНИК 
2.  ПРАВИЛА

ТЕСТИ №1
ТЕСТИ №2
ТЕСТИ №3
ТЕСТИ №4

ПРАВИЛА  З  ОБРАЗОТВОРЧОГО  МИСТЕЦТВА
  КОМПОЗИТОР +  ТВІР                 

Ø Е. Гріґ. Концерт для фортепіано з оркестром ля-мінор
Ø Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетго».
Ø Л. Далла. «Пам’яті Карузо».
Ø М. Глінка. «Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом» у виконанні Д. Хворостовського.
Ø Ф. Шуберт. «У дорогу!» з вокального циклу «Прекрасна мельниківна» у виконанні С. Лемешева.
Ø Державний гімн України (слова П. Чубинського, музика М. Вербицького).
Ø «Молитва за Україну» (слова О. Кониського, музика М. Ли¬сенка).
Ø Гімн студентської молоді «Gaudeamus» («Ґаудеамус»),
Ø «Реве та стогне Дніпр широкий» (слова Т. Шевченка, музика Д. Крижанівського).
Ø Українська народна пісня «Місяць на небі».
Ø Романс «Черемшина» (слова ‘М. Юрійчука, музика
Ø В.      Михайлюка).
Ø Романс «Не щебечи, соловейку» (слова В. Забіли, музика М. Глінки).
Ø «Пелюстки старовинного романсу» (слова Л. Костенко, музика В. Камінського) у виконанні О. Пономарьова.
Ø Свят» («Sanctus») на основі канону Й. Пахельбеля, «Завж¬ди з тобою» (Always With You) у виконанні хору хлопчиків «Libera» (Лондон).
Ø А. Ведель. «Многії літа». Херувимська пісня №7
Ø С. Рахманінов. «Богородице Дева, радуйся»
Ø С. Прокоф’єв. Кантата «Олександр Невський»
Ø Й.С. Бах. Меса сі-мінор. І ч. («Господи, помилуй». 5-го- лосний хор) та «Страсті за Матвієм» (заключний хорал)
Ø Й.С. Бах. Хоральні прелюдії («Німецька органна меса»)
Ø В.А. Моцарт. «Lacrimoza» з «Реквієму»
Ø Л. Дичко. «Святий Боже» з «Урочистої літургії»
Ø Й.С. Бах. «Різдвяна ораторія»
Ø П. Чайковський. Колядка з опери «Черевички»
Ø Л. ван Бетховен. П’єса «До Елізи»
Ø Н. Паганіні. Каприс №24 у виконанні заслуженого артиста України Олега Криси (класичний варіант) та Ванесси Мей (сучасна обробка).
Ø А.Г. Шнітке. «Сюїта в старовинному стилі» у виконанні камерного струнного оркестру «Віртуози Москви» під керівництвом В. Співакова.
Ø Й.С. Бах. «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор (клавесин).
Ø М. Скорик. Прелюдія у виконанні Р. Репки.
Ø Й.С. Бах. Скерцо («Жарт») з оркестрової сюїти №2
Ø Е.Гріг  Ноктюрн №4  з  циклу «Ліричні  п’єси»
Ø Ф.Шопен    Ноктюрн
Ø О. Скрябін. Етюд №12 «Революційний».
Ø Ф. Бурґмюллер. «Арабески» (етюд).
Ø С. Рахманінов. Рапсодія на тему Н. Паганіні для фортепіано з оркестром. Варіації на тему Ф. Шопена.
Ø В.А. Моцарт. «Рондо в турецькому стилі» із фортепіанної сонати №11 (у класичному варіанті та сучасній обробці).
Ø Ж.-П. Ревербері. «Фантазія» у виконанні оркестру «Rondo Veneziano» під керівництвом Ж.-П. Ревербері.
Ø Й. Гайдн. Соната для фортепіано ре-мажор (№ 37) — Allegro con brio (І ч.).
Ø К. Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре-мінор.
Ø Б. Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта і віолончелі, тв. 4, 4. Allegro molto.
Ø Й. Штраус. Полька «Грім і блискавка» у виконанні струн¬ного квартету.
Ø Л. ван Бетховен. Симфонія №5. І частина.
Ø Г. Свиридов. Оркестрова увертюра до фільму «Час, уперед!».
Ø В. Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон».
Ø К. Сен-Санс. Концерт №2 для фортепіано з оркестром соль-мінор (III частина).
Ø М. Равель. «Болеро».
Ø П. Чайковський. Симфонія № 6 (І ч., експозиція).
Ø С. Людкевич. Симфонічні поеми «Дніпро» та «Пісня юнаків».
Ø М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада».

Ø Ф. Ліст. Концерт №1 для фортепіано з оркестром мі-бе- моль-мажор.
ПРАВИЛА
6  КЛАС
Ø МУЗИЧНИЙ ЖАНР (франц. genre — рід, вид, тип, манера) — ба-гатозначне поняття, що характеризує розподіл музичної творчості за родами та видами.
Ø  «КЛАСИФІКАЦІЯ ГОЛОСІВ
Чоловічі голоси
Тенор — високий голос.
Баритон   ---  середній за висотою голос.
Бас — низький голос.
Жіночі голоси
            Колоратурне сопрано — найвищий голос.
Сопрано — високий голос.
Мецо-сопрано —  голос, проміжний між сопрано і контральто.
 Контральто — найнижчий голос.
Дитячі голоси
Дискант — високий голос.
Альт — низький голос.
Ø БЕЛЬКАНТО (італ. bel canto — прекрасний спів) — стиль вокального виконання, особливо поширений в італійському оперному мистецтві XVII—XIX ст. Вимагає від співака досконалої техніки, бездоганної наспівності, віртуозного виконання, тривалого дихання, зв’язності, легкості, вишуканості та насиченості співу.
Ø КАМЕРНА МУЗИКА (італ. camera — кімната, палата) — музика, що виконується невеликим колективом музикантів-інструменталістів або вокалістів.
Ø КАМЕРНИЙ СПІВ — вид вокального мистецтва, пов’язаний з виконанням романсів, пісень та інших вокальних творів у невеликому концертному приміщенні.
Ø БАЛАДА – вокальний  твір   на  казково-фантастичну, ліричну  або  героїчну  тематику,  музика  якої  тісно  пов’язана  з  розвитком  поетичного  змісту,  розпо-відального  характеру.
Ø ПІСНЯ — словесно-музичний твір, призначений для співу
Ø УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ПІСНІ — це фольклорні твори, які зберігаються в народній пам’яті та передаються з уст в уста.
Обрядові
пісні
Календарно-обрядові Колядки, щедрівки; веснянки, гаївки; купальські, жниварські тощо
Родинно-обрядові Весільні, роаильні, поховальні (голосіння)
Необрядова
лірика
Родинно-побутові пісні Дитячі, колискові, пісні про родинне життя
Пісні про кохання
Пісенна
епіка
Історичні пісні, думи, балади
Соціально-
побутові  пісні
Козацькі, чумацькі, кріпацькі, бурлацькі, наймитські та заробітчанські, рекрутські та солдатські
Жартівливі і танцювальні пісні
Коломийки, частівки і т.ін.
Ø АКОМПАНЕМЕНТ (франц. accompagnement — супровід) — інструментальний супровід вокального твору.
Ø РЕФРЕН (франц. refrain — приспів) — повторення групи слів, рядка або кількох віршованих рядків у строфах.
Ø ПОПУЛЯРНА ПІСНЯ — різновид загальнодоступного пісенного жанру музики, який легко запам’ятовується максимальною кількістю слухачів.
Ø ГІМН (грец. hymnos — славити, хвалити) — урочистий музичний твір на слова символічно-програмного змісту.
Різновиди гімнів: державні, релігійні, літературні, спортивні й т. ін.
Ø РОМАНС (ісп. romance — романський) — одноголосий камерний вокальний твір з інструментальним супроводом, який виник в Іспанії та набув поширення в інших країнах.  
Ø ХОРОВА МУЗИКА — музичні твори, призначені для хорового виконання.
Період часу
Жанри хорової музики
Кінець XVI століття
Партесний концерт
Друга половина XVIII століття
Духовний циклічний концерт
Перша половина XIX століття
Світська хорова музика (хорово-оркестрові кантати та хорові обробки народних пісень)
Ø Хоровий спів буває одноголосний та багатоголосний, з музичним супроводом або без нього (А КАПЕЛА).
Ø НАРОДНИЙ ХОР — колектив виконавців, який виконує народні пісні в автентичній манері.
Ø АКАДЕМІЧНИЙ ХОР — колектив виконавців, який виконує хорові твори в академічній (класичній) манері співу.
Ø ЕСТРАДНИЙ ХОР (ШОУ-ХОР) — колектив виконавців, який поєднує у своїх виступах хоровий спів і хореографію, інколи в контексті певного сюжету.
Ø АКАДЕМІЧНИЙ (або класичний) спів характеризується пеьною штучністю звуковидобування і поділяється на три основні стилі:
 кантиленний — наспівний, коли звук ллється плавно, без переривання звучання;
 декламаційний — наближений до інтонацій мовлення  колоратурний — наближений до кантиленного, але збагачений віртуозними прикрасами, пасажами тощо.
Ø ХОРОВІ КОЛЕКТИВИ ЗА СКЛАДОМ ВИКОНАВЦІВ:
•   Чоловічий — складається з тенорів (І та II партії) і басів (баритони й баси).
•   Жіночий — складається із сопрано й альтів (поділяються на І та II партії).
•   Дитячий — поділяється на сопрано (дисканти) й альти.
•   Хор хлопчиків та юнаків — хлопчики поділяються на дисканти й альти, юнаки — на тенори та баси.
•   Мішаний — поділяється на сопрано, альти, тенори та баси (можуть бути поділені на баритони та баси).
         Хорові колективи за кількістю виконавців:
•        Малий (мінімальна кількість — 12 осіб) — виконує пере¬важно камерні хорові твори, зазвичай малої форми.
•        Середній (25—35 осіб) — виконує складніші твори.
•        Великий (50—60 осіб) — виконує будь-які хорові твори.
•        Хоровий масив (60—120 осіб) — використовується переважно в оперних театрах.
•        Зведений хор (від кількасот осіб) — використовується для виконання урочистих творів.
Хорові колективи за манерою співу:
·                             Академічний хор.
·                             Народний хор.
·                             Естрадний
Хорові колективи за статусом:
·                             Професійний — складається із професійних співаків та веде регулярну концертну діяльність.
·                             Аматорський — об’єднує людей, для яких спів у хорі — це хобі (при палацах культури, клубах, організаціях, навчаль­них закладах).
·                             Церковний — бере участь у церковних службах.
·                             Навчальний — існує в музичних навчальних закладах (консерваторіях, музичних училищах, інститутах мистецтв тощо).
·                             Оперний — бере участь в оперних спектаклях.
Основні хорові партії мають свої назви: жіночі: сопрано, альти; чоловічі: тенори й баси.
Ø КАНТАТА (італ. cantata, від лат. canto — співаю) — твір урочистого або лірико-епічного характеру, що складається з кількох завершених номерів; виконується співаками-солістами, хором у супроводі оркестру і призначений для концертного виконання.
Ø КАНТАТА В ЛІТЕРАТУРІ — вид ліричної поезії, урочистий багаточастинний вірш.
Ø ОРГАН — музичний інструмент групи клавішно-духових інструментів.
Ø МЕСА (італ. messa, від лат. mitto — відпускаю, посилаю) — во-кальний або вокально-інструментальний жанр духовної музики, що має циклічну будову.
Ø ХОРАЛ (від лат. cantus choralis) — церковний гімн; урочистий музичний твір на слова символічного змісту. Виконують здебільшого як гімн церкви й на честь проголошених нею святих.
Ø РЕКВІЄМ — траурна заупокійна меса в римо-католицькій церкві, а також музичний жанр, написаний у формі та на тексти заупокійної меси.
Ø ЛІТУРГІЯ (грец. leiturgia, дослівно — загальнонародна справа) — урочисте богослужіння у християн східного обряду, під час якого поєднуються читання, спів та молитви; в музиці — великий  циклічний хоровий твір духовної тематики.
Ø ОРАТОРІЯ (італ. oratoria, від лат. ого — говорю, благаю) — великий концертний твір на певний сюжет для солістів, хору і симфонічного оркестру.
Ø ОПЕРА (іт. opera — твір, дія, праця) — вид театрального мистецтва, музично-сценічний твір, заснований на синтезі музики, слова, дії.
Ø МЮЗИКЛ (від англ. musical play — музичний спектакль) — музично-сценічна вистава, де використано різноманітні жанри і виражальні засоби естрадної та побутової музики, хореографічного, драматичного й оперного мистецтва.
Ø ІНСТРУМЕНТАЛЬНА МУЗИКА — музика, призначена для виконання на музичних інструментах.
Ø КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНА МУЗИКА — музика, створена для виконання на інструментах сольно або малим складом виконавців невеликих приміщеннях або для домашнього музикування.
Ø РОНДО (італ. rondo — коло) — музична форма, де проведення головної теми — рефрену — неодноразово (не менше трьох разів) чергується з іншими, відмінними від рефрену епізодами.
Ø П’ЄСА (франц. piece — шматок) — невеликий за обсягом сольний або ансамблевий завершений музичний твір.
Ø КАПРИЧО, АБО КАПРИС (італ. саргіссіо — примха, каприз) — інструментальна п’єса довільної форми, у блискучому віртуозному стилі, що ґрунтується на імітації.
Ø ІМПРОВІЗАЦІЯ (від лат. improvisus — непередбачений) — це створення музики без попередньої підготовки, експромт.
Ø ВІРТУОЗ (від лат. virtus — сила, доблесть, талант) — артист-музикант, який досконало володіє виконавською технікою
Ø КАМЕРНИЙ ОРКЕСТР — невеликий за складом колектив, який виконує переважно ансамблево-оркестрову музику.
Ø КЛАВІР (нім. Klavier) — загальна назва групи клавішних струнних музичних інструментів (клавікорд, клавесин, фортепіано тощо) або мануальна клавіатура в органі.
Ø ПРЕЛЮД, ПРЕЛЮДІЯ (від лат. praeludo — роблю вступ) — невеликий вступ імпровізаційного характеру перед основним викладом музичного твору — фуги або сюїти.
    Прелюдією також називають невелику інструментальну п’єсу (переважно фортепіанну).
Ø СКЕРЦО (італ. scherzo — буквально «жарт») — частина симфонії, сонати, квартету чи самостійна музична п’єса у жвавому, стрімкому темпі, з гострохарактерними ритмічними і гармонічними зворотами, у тридольному розмірі.
Ø НОКТЮРН - (франц. — нічний) — лірична  наспівна  мелодична  п’єса,  зміст  якої  пов’язаний  з художніми  образами  ночі.
Ø ЕТЮД — п’єса навчального характеру, в  якій застосовується певний технічний прийом гри, або невеликий музичний твір віртуозного характеру.
Ø АРАБЕСКА (італ. arabesco — арабський) — складний орнамент з геометричних фігур і стилізованих рослинних мотивів, до якого інколи входять каліграфічні східні написи. В музиці — витончена, примхлива інструментальна п’єса з вигадливим мелодичним  малюнком.
Ø СИНОПСІЯ – явище в мистецтві, при якому асоціації між зоровими та слу¬ховими враженнями пов’язуються воєдино
Ø РАПСОДІЯ (грец. rhapsodia — пісня рапсода) — жанр інструментального твору вільної форми, здебільшого на основі народних тем
Ø ВАРІАЦІЇ (від лат. variatio — зміна, різновид) — музичний твір, у якому основна тема зазнає різноманітних змін (мелодичних, ладових, ритмічних, гармонічних).
Ø ФАНТАЗІЯ – «уява» - музичний  інструментальний  твір  вільної  форми  фантастичного  змісту.
Ø СОНАТА (італ. sonate, від лат. sonare — звучати) — жанр інструментальної музики, призначеної для одного або кількох інструментів; інструментальний твір, що складається із трьох-чотирьох різних за характером і темпом частин.
Ø СОНАТНА ФОРМА — це принцип викладу музичного матеріалу, який передбачає не механічне чергування частин і розділів, а взаємодію тем і художніх образів
Ø КВАРТЕТ — музичний твір для чотирьох інструментів або вокальних голосів, зазвичай написаний у сонатній формі.
Ø СИМФОНІЧНА МУЗИКА — музика, започаткована появою жанру симфонії і призначена для виконання симфонічним оркестром
Ø СИМФОНІЯ (від грец. — співзвуччя) — жанр оркестрової музики, великий твір для оркестру, написаний зазвичай у формі сонатно-симфонічного циклу.
КЛАСИЧНИЙ ВИД ЖАНРУ СИМФОНІЇ
Класичні зразки симфонії складаються з чотирьох частин.
І
частина —
II
частина —
III
частина
IV
частина
у швидкому
темпі, пишеть­
ся в сонатній
формі  (формі
сонатного
алегро)
в повільному
темпі,
найбільш
довільної
форми, часто
варіаційна
менует або
скерцо,
у складній
тричастинній
формі
у швидкому темпі,
в сонатній  формі
або у формі рондо
Ø УВЕРТЮРА - від фран. – «початок»,  «відкриття»-вступ  до  опери,  балету,  кантати,  ораторії,  кінофільму  винекла  на  початку vi століття 
Ø КОНЦЕРТ (від лат. concerto — змагаюсь) — 1) прилюдне виконання музичних творів; 2) жанр великого, віртуозного за характером музичного твору для соліста (інколи двох-трьох) з оркестром у формі тричастинного сонатного циклу; 3) твір, в основі якого лежить принцип протиставлення звучання окремих груп виконавців  або виконавського колективу і соліста.
Ø БОЛЕРО (ісп. bolero) — іспанський парний народний танець та музичний жанр, що виник наприкінці XVIII століття. Музика у ньому підкреслюється ударами
Ø ВАРІАЦІЙНА ФОРМА — музична форма, в якій основна тема зазнає різноманітних змін (варіацій).
Ø ТИПИ СИМФОНІЙ
За формою
3-частинна, 4-частинна, 5-частинна і т.д.
За стилем
Докласична, класицистична (класична), романтична тощо
За
естетичними
категоріями
Симфонія-драма, симфонія-трагедія, симфонія-пастораль, симфонія- концерт, симфонія-ораторія тощо
За сюжетністю
Програмна, непрограмна

Ø СИМФОНІЧНА ПОЕМА — жанр симфонічної музики, одночастинний твір для симфонічного оркестру з програмою літературного, живописного або (рідше) філософського чи історичного походження.
Ø СЮЇТА (франц. suite) — циклічний інструментальний твір, що складається з кількох контрастних частин, об’єднаних тематично.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.